Algemene voorwaarden
Versie: mei 2025
Bedrijfsgegevens:
Aryzo – handelend onder de naam Pleani
Bernadottelaan 6E
2806JN Gouda – Nederland
KvK: 77722973
BTW: NL003231547B48
E-mail: info@pleani.nl
Website: www.pleani.nl
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
3. Klant: elke natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de ondernemer.
4. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en klant.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien zijn en zij op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
Artikel 3 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Artikel 4 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
Artikel 5 – Herroepingsrecht voor consumenten
1. De consument heeft het recht om binnen een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen derde.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen.
3. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijs mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het herroepingsrecht geldt uitsluitend voor consumenten. Voor zakelijke klanten (B2B) geldt geen herroepingsrecht, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 6 – Uitsluiting herroepingsrecht
1. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor producten:
- die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
- die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.
- Producten mogen alleen worden geretourneerd indien zij ongebruikt, onbeschadigd en in de originele verpakking (inclusief verzegeling) verkeren.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. De ondernemer zal het door de consument betaalde bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen, mits het product reeds retour ontvangen is of de consument kan aantonen dat hij het product heeft teruggezonden.
Artikel 8 – Prijzen en betaling
1. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
2. Betalingen kunnen worden voldaan via iDEAL, Bancontact, creditcard en iDEAL in3.
3. De ondernemer is gerechtigd prijswijzigingen door te voeren, met name als gevolg van wettelijke voorschriften.
Artikel 9 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
3. Bestellingen geplaatst op werkdagen vóór het aangegeven tijdstip worden doorgaans de volgende dag geleverd, tenzij anders aangegeven.
4. Indien de levering vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
Artikel 10 – Garantie en aansprakelijkheid
1. Op schoonmaakproducten is geen garantie van toepassing, tenzij wettelijk verplicht.
2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade ontstaan door verkeerd gebruik van de geleverde producten.
3. De totale aansprakelijkheid van de ondernemer is altijd beperkt tot het factuurbedrag van de betreffende bestelling.
Artikel 11 – Klachtenregeling
1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd.
2. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 5 werkdagen beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 5 werkdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 12 – Toepasselijk recht
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Aryzo is gevestigd.
Artikel 13 – Privacy
1. Wij verwerken persoonsgegevens conform onze pivacybeleid.