Retourbeleid

We hanteren een retourbeleid van 14 dagen. Dit betekent dat je na ontvangst van je artikel 14 dagen de tijd hebt om een retour aan te vragen.

Om in aanmerking te komen voor een retour, moet je artikel in dezelfde staat zijn als je het hebt ontvangen: ongeopend, ongebruikt, met onbeschadigde verzegeling/etiketten en in de originele verpakking. Je hebt ook de bon of het aankoopbewijs nodig.

Om een retour te starten, kun je contact met ons opnemen via info@pleani.nl

Als je retour is geaccepteerd, sturen we je een retour verzendlabel, met instructies over hoe en waar je het pakket moet sturen. Artikelen die naar ons worden teruggestuurd zonder dat er een retour is aangevraagd, worden niet geaccepteerd.

Voor vragen over retourneren kun je altijd contact met ons opnemen via info@pleani.nl

Schade en problemen
Inspecteer je bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk contact met ons op als het artikel defect of beschadigd is of als je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Dan kunnen wij het probleem evalueren en het voor je oplossen.

Uitzonderingen/artikelen die niet mogen worden geretourneerd

Voor hygiëne en veiligheid kunnen de volgende artikelen niet worden geretourneerd:

- Schoonmaakproducten waarvan de verzegeling is verbroken,
- Producten die zijn geopend, gebruikt of met water vermengd,
- Artikelen die niet in de originele verpakking zitten of met beschadigde/ontbrekende etiketten.

Omruilen
De snelste manier om het gewenste artikel te krijgen is het artikel dat je hebt te retourneren en het nieuwe artikel apart te kopen als de retour eenmaal is geaccepteerd.

Wettelijke bedenktermijn van 14 dagen in de EU
Onverminderd het bovenstaande heb je, als de goederen naar de Europese Unie worden verzonden, het recht om je bestelling binnen 14 dagen te annuleren of te retourneren, om welke reden dan ook en zonder opgave van redenen. Net als hierboven moet je artikel zich in dezelfde staat bevinden als waarin je het hebt ontvangen, niet gedragen of ongebruikt, met labels en in de originele verpakking. Je hebt ook een bon of het aankoopbewijs nodig.

Kosten van retourzending
Tenzij het gaat om een fout van onze kant (bijv. verkeerd of beschadigd product), zijn de retourkosten voor eigen rekening. Bij gebruik van ons retourlabel kunnen we de retourkosten verrekenen met je terugbetaling.

Terugbetaling 
Wanneer we je retour hebben ontvangen en geïnspecteerd, krijg je hiervan melding en laten we weten of de retour is goedgekeurd. Bij goedkeuring word je binnen tien (10) werkdagen automatisch terugbetaald via de oorspronkelijke betaalmethode. Houd er rekening mee dat het enige tijd kan duren voordat je bank of creditcardmaatschappij de terugbetaling verwerkt.

Neem contact met ons op via info@pleani.nl als het meer dan 15 werkdagen geleden is dat we je retour hebben goedgekeurd en je nog geen terugbetaling hebt ontvangen.